Ennennäkemätön buumi: J. Rinta-Joupin moottoripyörämyynti kasvoi yli 40 %

21.8.2024

J. Rinta-Joupin käytettyjen moottoripyörien myynti kasvoi huimat 42 % tammi-heinäkuussa 2024. Kasvun keskeisimpiä tekijöitä ovat laajentunut ja monipuolinen valikoima, kilpailukykyinen hinnoittelu sekä etämyynnin merkittävä lisääntyminen.

Suomen johtaviin autoliikeketjuihin kuuluvan J. Rinta-Joupin käytettyjen moottoripyörien kappalemääräinen myynti kohosi hämmästyttävät 42 % tammi-heinäkuussa vuoden takaiseen vastaavaan seurantajaksoon verrattuna.

Käytettyjen moottoripyörien myynti kattaa nyt lähes 10 % koko ketjun käytettyjen ajoneuvojen myynnistä.

Moottoripyöräkauppaa on vauhdittanut laajentunut valikoima, joka on tuplaantunut parin viime vuoden aikana ja on nyt valtakunnan suurin. Tämä laaja tarjonta kattaa monipuolisesti eri hintaluokat, tyypit, merkit ja mallit, tarjoten sopivia vaihtoehtoja niin aloitteleville kuin kokeneemmillekin harrastajille.

– Tänä vuonna kiinnostus moottoripyöräharrastukseen on kasvanut huomattavasti, erityisesti uusien harrastajien ja lajiin palaavien keskuudessa. Kilpailukykyisellä hinnoittelulla olemme onnistuneet madaltamaan kynnystä harrastuksen aloittamiselle ja vaikka yleinen korkotaso on noussut, rahoituskauppojen osuus on säilynyt ennallaan, tiivistää myyntipäällikkö Aki Peltonen.

Kuluvan vuoden suosituimpia moottoripyörämalleja ovat olleet BMW R, Kawasaki Z ja Harley-Davidson Softail. Merkeistä paalupaikkaa pitää kuitenkin Yamaha. Moottoripyörätyypeistä erityisesti custom-moottoripyörät ovat olleet asiakkaiden suosiossa.

Peltonen korostaa myös etäkaupan kasvavaa roolia nykypäivän moottoripyöräkaupassa.

– Etämyynnin osuus on lisääntynyt merkittävästi, ja nykyisin kauppaa tehdään paljon jopa näkemättä pyörää livenä. Se toki kertoo luottamuksesta meitä kohtaan, mutta myös siitä, että asiakkaat arvostavat helppoutta ja vaivattomuutta, jota kotiintoimituspalvelumme tarjoaa.

Tiedotteessa analysoidaan J. Rinta-Joupin moottoripyörämyynnin tilastoja ajanjaksolta 1.1.–31.7.2024 ja niitä verrataan vastaavaan ajanjaksoon vuonna 2023.

Aki Peltonen, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntipäällikkö, puh. +358 50 575 3006

Jarmo Rinta-Jouppi Oy on yksi Suomen suurimmista autokauppaketjuista. Vuonna 1987 perustettu ketju on erikoistunut sekä käytettyjen, että uusien autojen, sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin. J. Rinta-Joupin pääkonttori sijaitsee Seinäjoella. Maan merkittävimpiin ja arvostetuimpiin kuuluvan vaihtoautokaupan merkkiedustuksiin kuuluu Ford, Kia, Adria, Kabe, Sun Living, sekä Bürstner.