26.4.2024

Kotimaiset vaihtoautojen myyntiin erikoistuneet autoliikeketjut J. Rinta-Jouppi sekä Vaihtoplus aloittavat myyntitoiminnan Oulussa saman katon alla. Kauppapaikalle kaavaillaan yhteensä jopa yli 300 ajoneuvon valikoimaa.

Autokauppaketju J. Rinta-Jouppi vahvistaa asemaansa Oulussa ja siirtyy uusiin tiloihin entistä keskeisemmälle sijainnille, osoitteeseen Kempeleentie 4. Uudessa kiinteistössä palvelee myös käytettyjen autojen myyntiin erikoistunut Vaihtoplus-ketju, joka on osa suomalaista Veho-konsernia.

– Myymälä on keskeisellä sijainnilla, aivan Oulun keskustan läheisyydessä. Uskomme, että läsnäolomme tulee vahvistamaan liikennettä entisestään. Yhdessä Vaihtoplussan kanssa olemme erittäin vahva toimija alueella, ja tämä yhteistyö on asiakkaankin näkökulmasta mehukas, sillä valinnanvaraa myymälästä löytyy runsaasti, uskoo Oulun J. Rinta-Joupin myyntipäällikkö Pasi Karjalainen.

Molempien toimijoiden yhteenlaskettu ajoneuvovalikoima tulee olemaan vähän yli 300 kpl, mikä tekee siitä yhden Pohjois-Suomen suurimmista autotaloista.

Oulun Vaihtoplussan myyntipäällikkö Rainer Tuovinen on vakuuttunut siitä, että kahden autoalan huipputoimijan välinen yhteistyö tulee lisäämään asiakasvirtaa ja palvelee asiakkaita entistä paremmin.

– Yhteistyö avaa varmasti uusia mahdollisuuksia molemmille toimijoille ja tulee näkymään positiivisesti asiakasliikenteessä. Autonhankintakokemus helpottuu ja asiakkaiden toiveisiin pystytään vastaamaan tehokkaammin, kun saman katon alta löytyy suuri määrä erilaisia tuotteita ja palveluita, sekä laajaa asiantuntemusta, Tuovinen lisää.

J. Rinta-Jouppi aloittaa myyntitoiminnan uudella kauppapaikalla kesäkuussa 2024, jonka aikana järjestetään myös uuden myymälän avajaiset.

– Myyntiin tulee henkilö- ja pakettiautoja sekä uusia Adria- ja Kabe-matkailuajoneuvoja. Tämän lisäksi tavoittelemme noin 80 käytetyn moottoripyörän valikoimaa. Asiakas voi Oulussa käydä kauppaa myös koko J. Rinta-Joupin valikoimasta, josta löytyy yli 4 000 erilaista vaihtoehtoa, Karjalainen jatkaa.

Markku Ala-Hakuni, J. Rinta-Jouppi Oy, myyntijohtaja, puh. +358 40 736 6800

Jarmo Rinta-Jouppi Oy on yksi Suomen suurimmista autokauppaketjuista. Vuonna 1987 perustettu ketju on erikoistunut sekä käytettyjen, että uusien autojen, sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin. J. Rinta-Joupin pääkonttori sijaitsee Seinäjoella. Maan merkittävimpiin ja arvostetuimpiin kuuluvan vaihtoautokaupan merkkiedustuksiin kuuluu Ford, Kia, Adria, Kabe, Sun Living, sekä Bürstner.