J. Rinta-Jouppi Oy:n pitkäaikainen ja määrätietoinen työ caravan-kaupan parissa on saanut arvostetun huomionosoituksen, kun Matkailuajoneuvotuojat ry myönsi yritykselle Vuoden matkailuajoneuvokauppias 2025 -tunnustuksen.
Suomen matkailuajoneuvoalan toimialajärjestö Matkailuajoneuvotuojat ry palkitsi J. Rinta-Jouppi Oy:n Vuoden matkailuajoneuvokauppias 2025 -tunnustuksella Caravan Business Forum -iltajuhlassa Lahdessa 12.11.2024.
Vuoden matkailuajoneuvokauppias 2025 valinnassa painotettiin muun muassa …
J. Rinta-Joupin käytettyjen henkilöautojen myynti kasvoi kesä-elokuussa 25 prosenttia verrattuna edellisvuoden kesään. Suosituimpia malleja olivat Ford Focus, Skoda Octavia ja Mercedes-Benz C. Käyttövoimista voimakkaimmin kasvoivat sähkö- ja hybridiautot.
Kotimainen vaihtoautojen asiantuntijaketju J. Rinta-Jouppi kasvatti käytettyjen henkilöautojen kappalemääräistä myyntiä kesällä peräti 25 % verrattuna vuoden takaiseen ajanjaksoon.
Kesällä suomalaisten …
J. Rinta-Joupin käytettyjen moottoripyörien myynti kasvoi huimat 42 % tammi-heinäkuussa 2024. Kasvun keskeisimpiä tekijöitä ovat laajentunut ja monipuolinen valikoima, kilpailukykyinen hinnoittelu sekä etämyynnin merkittävä lisääntyminen.
Suomen johtaviin autoliikeketjuihin kuuluvan J. Rinta-Joupin käytettyjen moottoripyörien kappalemääräinen myynti kohosi hämmästyttävät 42 % tammi-heinäkuussa vuoden takaiseen vastaavaan seurantajaksoon verrattuna.
Käytettyjen moottoripyörien myynti …
Vuoden 2024 ensimmäinen puolisko oli vaihtoautokaupassa erittäin vilkas. Käytettyjen ajoneuvojen myynti kasvoi yli 30 prosenttia edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Hybridiautojen kysyntä kasvoi merkittävästi suomalaisten keskuudessa, erityisesti ladattavat mallit olivat kuluttajien suosiossa.
J. Rinta-Joupin käytettyjen ajoneuvojen kappalemääräinen myynti kasvoi yli 30 prosenttia tammi-kesäkuun aikana. Henkilöautoja myytiin 33 prosenttia …
Autoliikeketju J. Rinta-Jouppi tutki vaihtoautojen myyntitilastojaan ja selvitti, mitkä automerkit ovat suosituimpia eri ikäryhmien keskuudessa. Tulosten valossa BMW on nuorten suosikki, kun taas Toyota on vanhimpien ikäryhmien ykkösvalinta. 26–50-vuotiaat hankkivat todennäköisimmin Volkswagenin ja 51–60-vuotiaiden merkkivalinta on useimmiten Mercedes-Benz. Tulokset osoittavat, miten erilaiset autonvalintamieltymykset vaihtelevat ikäryhmien välillä.
Yrityksen …
Autoliikeketju J. Rinta-Jouppi tutki omaa myyntidataansa selvittääkseen sukupuolten välisiä hankintaan liittyviä eroja käytettyjen ajoneuvojen kaupassa. Tuloksista ilmeni, että miehet hankkivat yleisimmin Volkswagenin, kun taas naiset suosivat eniten Toyotaa. Lisäksi muutamien automerkkien myyntimäärissä havaittiin merkittäviä sukupuolten välisiä eroja, kuten esimerkiksi Teslan, joka oli hyvin suosittu miesten keskuudessa.
Autoala …